Domov

Kje je Breginjski kot

Republika Slovenija je demokratična republika v južnem delu Srednje Evrope in skrajnem severnem delu Sredozemlja. Država na zahodu meji na Italijo, na severu na Avstrijo, na severovzhodu na Madžarsko, na vzhodu in jugu na Hrvaško. Glavno mesto Slovenije je Ljubljana. Ima površino 20.273 km².  Republika Slovenija je članica Evropske unije in se nahaja na območju Schengenskega sporazuma. Slovenija je edina država v Evropi, ki združuje alpski in sredozemski svet, Panonsko nižino in kraški svet. Opazujete lahko morje, na drugi strani pa vaš pogled objame visoke gore. Med vzponom skozi gozdnato pokrajino pod seboj vidite zeleno ravnico. Z gorskega travnika vam pogled seže do rečne soteske. Spremenljivost pokrajin vas vedno vnovič preseneti.

Breginjski kot se razprostira na skrajnem zahodu Slovenije. Leži v predalpskem svetu zahodno od Kobarida. S severne strani ga obdaja razpotegnjeno pogorje Stola, z južne pa Matajur, Mija in Lubija. Po dolini teče reka Nadiža. Ta dolina je raztegnjena med Staroselskim podoljem na vzhodu, na zahodu pa jo omejuje državna meja z Italijo. Vzdolž reke Nadiže je nanizanih 13 naselij, med njimi tudi najzahodnejša slovenska vas, Robidišče.

Kako do nas?

Z avtomobilom:

Iz Slovenije se v Breginjski kot pripeljemo:

iz Štajerske (Maribor) in osrednjeslovenske preko Ljubljane, Idrije, Tolmina in Kobarida oziroma po avtocesti do Nove Gorice in nadaljujemo naprej v smeri proti Bovcu. V Kobaridu zavijemo proti Italiji(Robič). Po nekaj kilometrih vožnje po drevoredu v Starem selu zavijemo desno proti Breginju oziroma Podbeli.

iz Gorenjske (Bled, Kranjska gora) čez prelaz Vršič in skozi Bovec do Kobarida ali preko Škofje Loke čez Sorico ali Kladje do Tolmina in Kobarida. V Kobaridu zavijemo proti Italiji(Robič). Po nekaj kilometrih vožnje po drevoredu v Starem selu zavijemo desno proti Breginju oziroma Podbeli.

S primorskega konca (Koper) je dostop preko Nove Gorice in nadaljujemo naprej v smeri proti Bovcu. V Kobaridu zavijemo proti Italiji(Robič). Po nekaj kilometrih vožnje po drevoredu v Starem selu zavijemo desno proti Breginju oziroma Podbeli.

Iz Italije se v Breginjski kot pripeljemo:

preko Gorice(Gorizia). Tam prečkamo mejo na nekdanjem  mejnem prehodu Vrtojba pri Novi Gorici. Iz Nove Gorice nadaljujemo naprej v smeri proti Bovcu. V Kobaridu zavijemo proti Italiji(Robič). Po nekaj kilometrih vožnje po drevoredu v Starem selu zavijemo desno proti Breginju oziroma Podbeli.

preko Vidma(Udine) do Čedada(Cividale) in naprej proti nekdanjemu mejnemu prehod Robič(Stupizza) in nadaljujemo z vožnjo do Starega sela. V Starem selu zavijemo levo proti Breginju oziroma Podbeli.

Preko Gemona del Friuli, naprej do Tarcento Nimisa in Taipane do nekdanjega mejnega prehoda Mosta na Nadiži(Ponte Vittorio). Od Mosta na Nadiži do Breginja imamo še približno 5km.

Iz Avstrije se v Breginjski kot pripeljemo:

-pa prispemo preko Beljaka(Villach), italijanskega Trbiža(Tarvisio) in naprej čez nekdanji mejni prehod Predil ter nadaljujemo z vožnjo skozi Bovec do Kobarida. V Kobaridu zavijemo proti Italiji(Robič). Po nekaj kilometrih vožnje po drevoredu v Starem selu zavijemo desno proti Breginju oziroma Podbeli.

Z vlakom:

Vlak vozi iz Ljubljane preko Jesenic po ozki Baški grapi do Mosta na Soči. Od tam je še 30 km do Breginjskega kota (z avtobusom ali avtomobilom). Urnik najdete na spletni strani Slovenskih Železnic.

Obratuje tudi avtovlak Bohinjska Bistrica – Podbrdo – Most na Soči. Urnik najdete tukaj.

Z avtobusom:

Avtobusi vozijo na liniji Kobarid-Breginj in Ljubljana – Tolmin – Kobarid ter ne liniji Nova Gorica- Kobarid -Breginj. Urnik najdete na spletni strani Avrigo

Z letalom:

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana – do Breginj je 141 km.

Letališče Edvarda Rusijana Maribor – do Breginja je 260 km.

Aerodrom Portorož – do Breginja je 165 km.

Letališče Friuli Venezia Giulia (Ronki – Trst) – do Breginja je 100 km.

Benetke – Marco Polo – do Breginja je 205 km.

Benetke – Treviso – do Breginja je 215 km.

Letališče Celovec – do Breginja je 145 km.